رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی فارس از تعطیلی تمامی فروشگاه‌های صنایع دستی این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 16 March 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: حسین همتی گفت: در شرایط موجود و برای قطع زنجیره ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تمامی فروشگاه‌های صنایع دستی تعطیل شد.
وی افزود: نوروز امسال هم نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان که در تمامی شهرستان‌ها به خصوص شهر شیراز برپا می‌شد گشایش نخواهد یافت.
به گفته وی، برگزاری این نمایشگاه‌ها به زمان دیگری موکول می‌شود.
رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی فارس گفت: یکی از روش‌های عرضه محصولات و تولیدات صنایع دستی استان، فروش آنلاین است که در چنین شرایطی ضرورت آن احساس می‌شود.
همتی افزود: هنرمندان صنایع دستی فارس از ماه‌ها قبل به خرید مواد اولیه و تولید محصولات برای فروش شب عید اقدام کردند، اما متاسفانه هم اکنون با تعطیلی بازار مواجه شده اند.
وی از مسئولان و مدیران ذی ربط درخواست کرد که بعد از آرام شدن شرایط فعلی تدابیر جد‌ی برای رونق این صنعت بیندیشند .
همتی با بیان اینکه باید از هم اکنون به فکر شرایط بعد از کرونا بود، افزود: این بحران هم گذراست و ضروری است برای بهبود وضعیت اقتصاد‌ی بعد از بحران هم برنامه‌ای مناسب و متناسب تهیه و سپس اجرا شود .
رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی فارس افزود: یکی از راه‌های پیش رو برای کمک به اقتصاد صنایع دستی و هنرمندان رشته‌های مختلف این صنعت خرید محصولات بومی از سوی ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی است.
به گفته وی، باتوجه به اینکه هم اکنون صنایع دستی استان فارس با کاربری‌های مختلف و مناسب تهیه و ساخته می‌شود از این رو ادارات و نهاد‌ها می‌توانند این محصولات را خریداری و استفاده کنند.
همتی گفت: همچنین ارائه تسهیلات ارزان قیمت به هنرمندان هم در این زمینه قسمتی از مشکلات هنرمندان را حل خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار